برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح معابر شهر اردبیل

2024-12-22 21:14:51 | News | ID : 3395 | Visit : 73

برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح معابر شهر اردبیل

برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح معابر شهر اردبیل آغاز شد.

 

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل از خدمات منحصر به فرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی معابر شهری ( PMS) استفاده می کند.

 به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل، رحمت الله نجفی گفت: طبق قرارداد منعقد شده با شهرداری اردبیل برداشت وضعیت روسازی بیش از 300 کیلومتر از معابر شهری شهر اردبیل با دستگاه RSP و اسکنر لیزی  توسط کارشناسان زبده این آزمایشگاه در حال انجام است.

نجفی اضافه کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌های کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند. این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام، عملی می‌شود. در این صورت به طور خودکار هزینه‌های بهره‌برداران راه نیز (شامل: مصرف سوخت، استهلاک خودرو و ...) کاهش می‌یابد.

 ایشان راه های سطح شهر را یکی از ارزشمندترین دارایی های شهرداری عنوان نموده و اضافه نمودند که سیستم مدیریت روسازی (PMS) دارای مزایایی نظیر: ارزیابی شبکه موجود، امکان انتخاب بهترین نوع زمان ترمیم و نگهداری روسازی ها، تخصیص بهینه بودجه ، اولویت بندی فعالیت های ساخت ترمیم و بازسازی روسازی و صرفه جویی اقتصادی ناشی از کاهش هزینه های نگهداری ( تا حدود 40%)  بوده که میتواند مدیران شهری را در اتخاذ تصمیمات بهینه راهنمایی نماید.

وی ادامه داد: همزمان با پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه و در ادامه آن، نسبت به تحلیل و پردازش داده‌ها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی پ و ارائه رویکردهای اصلی  نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت آسفالت اقدام می شود.

مدیر‌ شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل  تصریح کرد سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌های کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند. این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام، عملی می‌شود. در این صورت به طور خودکار هزینه‌های بهره‌برداران راه نیز (شامل: مصرف سوخت، استهلاک خودرو و ...) کاهش می‌یابد.

Province
Comments
    There are no results!

You can also comment your opinion about this content: