Quality, the key to sustainable development

Quality, the key to sustainable development

معابر شهر شیراز، توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اسکن می‌شود

2023-10-02 13:26:30 | News | ID : 3354 | Visit : 207

معابر شهر شیراز، توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اسکن می‌شود
مدیر‌کل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: شهرداری کلانشهر شیراز، به جمع شهرداری‌هایی پیوست که از خدمات پایش معابر شهری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استفاده خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیر‌کل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت شهر شیراز هفمین شهر از شهرهای کشور است که برای روسازی آسفالت معابری شهری خود از خدمات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده سازی  سیستم مدیریت روسازی آسفالت استفاده می‌کند.

 

: طبق قرارداد منعقد شده با شهردای شیراز دور نخست پایش وضعیت روسازی معابر شهری شهر شیراز هم اکنون آغاز شده است و قرار است بیش از یک هزار و 100 کیلومتر- خط از معابر این شهر، توسط کارشناسان زبده و  با دستگاه RSP  پروفیل‌سنج سطح راه ، اطلاعات خرابی معابر شهر شیراز برداشت شود.

 

 

اصلانزاده اضافه کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌های کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند. این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام، عملی می‌شود. در این صورت به طور خودکار هزینه‌های بهره‌برداران راه نیز (شامل: مصرف سوخت، استهلاک خودرو و ...) کاهش می‌یابد.

 

 

وی ادامه داد: همزمان با پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه و در ادامه آن، نسبت به تحلیل و پردازش داده‌ها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی پ و ارائه رویکردهای اصلی  نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت آسفالت                   
اقدام می شود.

 

مدیر‌کل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: در ارزیابی و تحلیل وضعیت روسازی ، شاخص وضعیت خرابی‌های سطح روسازی (PCI)، شاخص ارزیابی ناهمواری (IRI)، تعیین مشخصات هندسی مسیر، مقادیر بودجه‌های مورد نیاز اولویت‌بندی شده و در اختیار کارفرما قرار می گیرد .

Comments
    There are no results!

You can also comment your opinion about this content: