2021-11-07 14:10:34 | News | ID : 2891 | Visit : 1781
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با دقت، سرعت و در زمان استاندارد در ارتقاء کیفی " ابر پروژه" بهسازی عملیات اجرایی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در حال نقش آفرینی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بینالمللی مهرآباد یک پروژه مهم و ملی برای وزارت راه و شهرسازی، دستگاههای بالادستی، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین المللی مهرآباد است، گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تمام توان مدیریتی، عملیاتی، فنی، تخصصی، آزمایشگاهی و تجهیزاتی خود را برای این ابر پروژه ملی به کار گرفته است تا در کنار سایر ارکان عملیات اجرایی این پروژه، ضمن ارتقاء کیفیت، سهم و نقش به سزایی در بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد داشته و ایمنی و آسایش بیشتر را به مسافران پروازی این فرودگاه اهدا کند.
قالیباف با بیان اینکه تمام تجهیزات آزمایشگاهی که برای این ابر پروژه در نظر گرفته شده است به صورت مستمر در حال کالیبراسیون است، تصریح کرد: در این پروژه در حال حاضر 29 نوع آزمایش توسط واحد آزمایشگاه مستقر در حال ارائه است و همچنین برخی از آزمایشهای خاص به ستاد مرکزی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارسال میشود.
وی ادامه داد: در این پروژه ، 5 طرح اختلاط آسفالت و همچنین طرح اختلاط بازیافت سرد به همراه سایر آزمایشهای متنوع کنترل کیفی مورد نیاز انجام می شود و تا کنون بیش از 160 گزارش فنی خدمات آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت در محل واحد ارائه که مهمترین آنها شامل 37 آزمایش آسفالت و 60 آزمایش دانسیته در محل بوده است.
قالیباف ادامه داد: فرودگاه بین المللی مهرآباد یکی از پر ترافیکترین فرودگاههای کشور است و از لحاظ شرایط جوی دارای تنوع دمائی مختلف گرمایی و برودتی است و به لحاظ ایمنی مسافران و کیفیت نشست و برخاست هواپیما حساسیت خاصی برای بهسازی آن وجود دارد که قرار است طبق برنامه عملیات بهسازی و تکمیل این ابر پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرارگیرد .
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه در بهسازی این باند برای نخستین بار از مصالح آسفالت ویژه شامل اساس قیری نفوذ پذیر بهره گرفته میشود افزود: این باند به دلیل استفاده زیاد طی سالهای قبل و مندرس شدن و ظهور ترکهای بزرگ از بین رفته بود و تا عمق 39 سانتیمتری تراشیده و بهسازی میشود و در سه سطح شامل تثبیت بستر نیم ماسه و آسفالت و نیمه دوم به صورت بازیافت سرد انجام میشود و در بستر بعدی از آسفالت ویژه که پایه نفوذ پذیری آب دارد و آب سطحی را به لایههای پایینی خود انتقال میدهد و از آنجا به کانالهای انتقال آب و زهکش هدایت میشود، این نوع آسفالت با آزمایشهای خاص در محل اجرا میشود و خاصیت این فناوری آسفالت ، ضمن انتقال آب سطح باند به لایهها زیری خاصیت کاهش صدای هواپیما در هنگام لندینگ و تیکاف را نیز خواهد داشت .
وی ادامه داد: در آزمایشگاه مستقر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک 5 نیروی فنی و متخصص مشغول به ارائه خدمات آزمایشگاهی و ارتقاء کیفیت پروژه هستند که با نمایندگان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شرکت مهندسین مشاور بانیان دیماس و شرکت مهندسین مشاور فرا رهساز فن و شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان در ارائه خدمات فنی، مهندسی و آزمایشگاهی در ارتقاء کیفی پروژه همکاری تنگاتنگی دارند.
یشان با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به استانداردهای موجود تلاش خود را برای انجام آزمایشهای و ارائه گزارش در زمان مقرر انجام میدهد گفت: اميدواريم با هماهنگي عوامل پروژه ، اين پروژه در موعد مقرر به پايان برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد .