2019-04-10 04:33:31 | News | ID : 2406 | Visit : 1556
پیرو بازدید هیئتی متشکل از کارشناسان و مدیران فنی شرکت روسی RZD در سال گذشته از توانمندی ها و دستاورد های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و متعاقبا هماهنگی و پیگیری های بعمل آمده، سرانجام قرار داد همکاری با این شرکت بعنوان سرمایه گذار و مجری پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون عملیاتی شد.
در این قرارداد انجام مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک محور مذکور در قالب 22 هزارمتر حفاری ماشینی و 2500متر حفاری دستی به همراه سایر آزمایشات لازم و ژئوفیزیک بانضمام رهبری کنسرسیوم مطالعات جانبی از جمله زیست محیطی و نقشه برداری ، در مدت زمانی 8 ماهه به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.
طول مسیر این پروژه در حدود 490 کیلومتر، که 200 کیلومتر آن در مسیر های کوهستانی و 290 کیلومتر آن دشت است.
این خط آهن با اتصال به خطوط راهآهن کشورهای آسیای مرکزی از جمله ترکمنستان و قزاقستان سبب افزایش جریانهای حمل و نقل در امتداد کریدور بین المللی شمال-جنوب و توسعه روابط اقتصادی در منطقه حوزه خزر خواهد بود.
روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک