2017-12-20 07:21:51 | News | ID : 2345 | Visit : 2909
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت:
خرید دو دستگاه GPR و دانسیته سنج هستهای پس از برجام/ سود 5 میلیاردی شرکت در سال 95
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه وشهرسازی درباره ورود تجهیزات و دانش روز به شرکت آزمایشگاه پس از برجام گفت: در این راستا 2 دستگاه تجهیزات برای شرکت خریداری شده که یکی از این تجهیزات دستگاه GPR است که یک رادار زمینی و برای تعیین ضخامت لایه است که با سرعتی معادل 100 کیلومتر در ساعت حرکت میکند و دیگری دانسیته سنج هستهای که با این دستگاه میتوانیم، تراکم لایهها را در چند ثانیه شناسایی کنیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهندس سید رضا حسینی در نشست خبری دومین نمایشگاه حمل و نقل، راهداری، راهسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه که اکنون دستگاه دانسته سنج هستهای در اختیار ما است، افزود: دستگاه GPR در مرحله خرید بوده وتاکنون تحویل نگردیده وبه دست ما نرسیده است.
ایشان با اشاره به اعاده 30 درصداز سهام شرکت آزمایشگاه که قبلا به بخش سهام عدالت اختصاص داده شده بود اعلام نمود مجددا شرکت با همان صددرصد سهام دولتی کماکان در فهرست واگذاری قرار دارد. وی در ادامه افزود این شرکت در کنار دیگر وظایف خود ،سایر آزمایشات از جمله آزمایشات مقاومت مصالح و آزمایشات خاک جهت مطالعات ژئوتکنیک را با داشتن تجهیزات و کارشناسان متخصص انجام میدهد.
به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این شرکت در فهرست شرکت های مشمول واگذاری قرار دارد اما تا زمانی که یک جایگاه حاکمیتی مشخصی در کشور برای نظارت دقیق بر شرکتهای خصوصی وجود نداشته باشد، این واگذاری اشتباه است.
وی درباره ادغام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با مرکز تحقیقات نیز گفت: بخشی از وظایف مرکز تحقیقات ،تولید دانش وتدوین استاندارد میباشد اما در شرکت آزمایشگاه این دانش در عمل تجربه میشود. در واقع ما استانداردی را خلق و تدوین نمیکنیم و فقط استانداردهای بینالمللی را ترجمه و به همراه استانداردهای داخلی به کار میگیریم.
مهندس حسینی تشریح کرد: عمده فعالیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام کنترلهای کیفی و مقاومت مصالح در پروژههای عمرانی، آزادراهها، جادهها، بزرگراهها، باند فرودگاهها وساختوسازها است.
وی تاکید کرد: مهندسان مشاور در شرکت آزمایشگاه فنی و مهندسی مکانیک خاک عمدتاً در حوزه راه و فرودگاه فعالیت میکنند و همچنین مطالعات بهسازی راهها و مدیریت نگهداری راهها و فرودگاهها را برعهده دارند. همچنین بخشی از ماموریت سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای نگهداری راهها بوده ومهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه از این بخش سفارشاتی جهت بهسازی وتهیه برنامه نگهداری راهها ونظارت بر اجرا وکنترل کیفی پروژه هارا دریافت می نماید ودر این زمینه نیز همکاری تنگاتنگی با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دارد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: این شرکت با ۲۵۰۰ نفر پرسنل و ۳۱ شعبه در استانها در حال فعالیت است و بیش از 60 سال قدمت دارد.
وی با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال 96 درآمدی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد داشت افزود: تاکنون مطالبات شرکت بالغ بر 150 میلیارد تومان می باشد.
مهندس حسینی تصریح کرد: 85 درصد از هزینههای ما پرسنلی است و طبق صورت های مالی در سال 95 حدود 5 میلیارد تومان سود شرکت اعلام شده است.
وی با بیان اینکه در پروژه های دولتی ما نیز مانند دیگر پیمانکاران و مهندسین مشاور در مناقصه شرکت می کنیم، اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی دولت ما نیز شامل پرداختهای دیرهنگام هستیم اما این به معنی عدم پرداخت دولت به شرکت جهت انجام پروژه ها نیست..
وی با اشاره به لزوم نظارت بر آزمایشگاههای بخش خصوصی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما نظارت بر آزمایشگاههای خصوصی از مرحله دریافت گواهینامه تا مرحله نظارت بر انجام آزمایشات توسط یک بخش حاکمیتی است که باید نظارت دقیق و صحیحی بر این آزمایشگاهها اعمال شود.
مهندس حسینی ادامه داد: نظارت بر آزمایشگاههای خصوصی مغفول مانده است و باید از نظر ، داشتن محل مناسب برای کار، به کارگیری نیروی متخصص، به کارگیری تجهیزات مناسب و بهرهگیری از تجهیزات آزمایشگاهی سالم و کالیبراسیون آنها مورد نظارت دقیق قرار گیرند و بعد از گرفتن گواهینامه فعالیت به طور مستمر از سوی دستگاه مشخصی مورد نظارت دقیق قرار داشته باشند.
وی درباره حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه آزاد راه تهران- شمال نیز گفت: این شرکت در بیشتر قطعات آزادراه تهران- شمال حضور دارد.