2017-04-10 05:24:37 | زیرمجموعه ها | ID : 2258 | Visit : 26527
مدیران در سازمان ها ،نقش های متفاوتی را ایفا می کنند که بر حسب شرایط زمانی، مکانی و نوع کار،این نقش ها متفاوت و متغیر است و شناسایی این نقش ها در بهبود عملکرد تاثیر بسزایی دارد.
بیان نقش ها و ماموریت ها در کل سازمان شامل تعیین کلی نوع عملیاتی است که سازمان مسئول اجرای آن است. این عملیات در زمینه هایی چون خدمات سازمان، ارباب رجوع ، روشهای سازمانی و فلسفه وعملیات اجرا است.
{tab title="مدیریت امور حقوقی" alias="مدیریت امور حقوقی"}
شرح وظايف دفتر حقوقی
1- اقدام در جهت استيفاء حقوق شركت از طريق طرح‘تعقيب‘ دفاع‘ حكميت وساير اقدامات قانوني مربوط به دعاوي شركت وحسب مورد واحد هاي وابسته در كليه مراحل رسيدگي
2- رسيدگي‘پيگيري وانجام اقدامات لازم به منظور حل وفصل مسائل حقوقي‘امور ثبتي وقضائي مربوط به اموال وحقوق شركت ونظارت بر حسن اجراي آن
3- مستند سازي اموال غير منقول شركت ونظارت بر حسن اجراي آن
4- نظارت تخصصي بر عملكرد واحد هاي حقوقي ادارات استاني وتهيه گزارش هاي لازم
5- ارائه مشاوره به كليه واحدهاي تابعه وادارات وابسته به شركت در خصوص انتخاب وكلا ومشاورين مورد نياز
6- نظام بخشيدن وبررسي وضعيت امور ثبتي اموال‘ معاملات وقراردادهاي منعقده وتطبيق آنها با قوانين ومقررات مربوطه
7- ايجاد ارتباط با مراجع قضائي كشور اعم از محاكم دادگستري‘ديوان عدالت اداري وكميسيونهاي حل اختلاف به منظور طرح‘اقامه‘دفاع‘ پيگيري ورفع مشكلات وپاسخگوئي به كليه مكاتبات وادعاهاي مطروحه عليه شركت وپيگيري اقدامات اجرائي آراء صادره
8- تعيين نماينده حقوقي وقضائي در هيات ها‘ شوراها وكميسيونهاي مختلف ومراجع قضائي ودر چارچوب وظايف محوله
9- تهيه‘تنظيم وپيشنهاد دستورالعملها وروش هاي لازم بمنظور حسن انجام امور حقوقي وپيشگيري از وقوع جرائم وتخلفات در شركت با هماهنگي واحدهاي ذي
10- مشاوره‘ارائه طريق وپاسخ به كليه استعلامات حقوقي وقانوني
11-بررسي واظهارنظر حقوقي در مورد پيشنويس طرحها ولوايح قانوني‘اساسنامه ها‘آئين نامه ها‘ تصويبنامه ها‘بخشنامه ها ودستورالعملهاي پيشنهادي شركت
12-بررسي واظهارنظر حقوقي در زمينه كليه قراردادها‘پروتكلها وموافقتنامه هاي شركت وادارات استاني با اشخاص حقيقي و حقوقي و ارائه طريق در خصوص نحوه تنظيم رسيدگي و حل وفصل اختلاف ناشي از عدم اجراي قراردادها
13-انعقاد قرارداد با وكلاي دادگستري و مشاورين حقوقي بر حسب نياز طبق مقررات جهت انجام امور حقوقي و اقامه دعوي پس از تامين منابع مالي
14-حمايت قضائي و حقوقي از كاركنان شركت و انجام مشاوره و راهنمائي قضائي به متقاضيان حمايت قضائي
15-بررسي رسيدگي و اعلام نظر حقوقي نسبت به شكايات واصله از دفتر بازرسي و پاسخگوئي به شكايات و ساير واحدهاي ذيربط شركت
16-انجام ساير امور مربوط حسب دستور مقام مافوق
17- همكاري مستمر با ساير دفاتر و ادارات كل ستادي و استاني در خصوص موضوعات حقوقي و قراردادي مبتلابه و بررسي و تاييد آنها بر اساس قوانين و مقررات مربوطه
{tab title="مدیریت فاوا" alias="مدیریت فاوا"}
شرح وظایف مدیریت فاوا
• توسعه فراگير و همه جانبه سيستمهاي کاربردي مورد نياز دستگاه و بررسي نيازها و تقاضاهاي دريافتي از ساير واحدها و ارايه خدمات لازم در اين زمينه
• برنامه ريزي به منظور تجهيز، پشتيباني، نگهداري و استفاده بهينه از سخت افزار و نرم افزار مورد نياز
• پيش بيني و برنامه ريزي آموزش هاي لازم در خصوص فناوري اطلاعات و امنيت و افزايش مهارتهاي تخصصي کارکنان
• طراحي، ايجاد و نگهداري جايگاه اينترنتي و اينترانتي دستگاه و مديريت رفع نواقص و کاستيهاي سيستم هاي موجود
• سازماندهي، پشتيباني و به روز رساني سيستم هاي اتوماسيون اداري و ساير سيستم هاي عمومي و اختصاصي و يکپارچه سازي آنها
• تدوين و ابلاغ ضوابط و دستورالعمل هاي بهره برداري از تجهيزات انفورماتيکي
• اجراي طرح هاي تبديل و ارتقا سيستم هاي رايانهاي و نرم افزار از ديگر وظايف
• توسعه خدمات الکترونيکي به منظور ارائه آن به مردم بدون مراجعه حضوري و در کوتاهترين زمان ممکن
• استقرار نظام هاي نوين مديريت و فرهنگ سازي براي تحول اداري در دستگاه اجرايي
• ايجاد داشبرد مديريتي براي مديران ارشد دستگاه به منظور دسترسي به آخرين وضعيت فعاليت هاي اصلي دستگاه در هر لحظه
• ارائه طرح جامع امنيت شبکه و اطلاعات با توجه به مصوبات، آيين نامه ها و قوانين و مقررات ابلاغي از مراجع ذيصلاح
{tab title="اداره کل حراست" alias="اداره کل حراست"}
{tab title="هسته گزینش" alias="هسته گزینش"}
{tab title="مدیریت روابط عمومی" alias="مدیریت روابط عمومی"}
شرح وظایف روابط عمومی
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افكارعمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افكارعمومی نسبت به سازمان است كه هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال میشود . بیتردید ، این وظیفه در قالب مجموعهای از فعالیتهای ارتباطی صورت میگیرد كه میتوان آنها را تحت عناوین ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهها، انتشارات، سنجش افكار، پژوهش و برنامهریزی دستهبندی كرد.
۱ـ ارتباطات
- سیاستگذاری، برنامهریزی و كاربرد شیوه ها و برنامههای مناسب برای انعكاس اهداف، سیاستها، فعالیتها، برنامهها و مواضع سازمان به مخاطبان ، رسانهها و جامعه.
- گردآوری ، جمعبندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم ، نخبگان و رسانهها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارائه آن به مدیریت.
- تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین كاركنان، مدیران و همیت سازمانی و زمینهسازی برای برقراری ارتباطات بین آنان.
- استفاده از فنا وریهای اطلاعات وارتباطات الکترونیکی در به روز رسانی محتوای وب سایت شرکت وارتباط با سایر دستگاهها وسازمانهای مرتبط در زمینه موضوع فعالیت شرکت .
- عضویت و شركت در جلسههای مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها ، خط مشیها ، برنامهها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهماییها و جلسهها.
- تدوین«تقویم جامع ارتباطات سازمانی» در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی ، كاركنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افكار عمومی.
- تدارك تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراكز و مسئولان سازمان.
- برنامهریزی و اطلاعرسانی به مردم درباره عملكرد سازمان به انگیزه تنویر افكار عمومی.
- تدوین برنامه سالانه مصاحبههای مسئولان سازمان با مطبوعات، متناسب با اولویتهای سازمانی و نیازهای افكار عمومی.
- تهیه و تنظیم اطلاعات پایهای از سازمان برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبانهای مختلف.
- ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاریها و بهرهبرداری بهینه از آنها برای اطلاعرسانی به مردم.
۲ ـ امور فرهنگی و نمایشگاهها
- مشاركت در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی سازمان.
- پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی سازمان در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه.
- تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی- تبلیغی در ساختمانها و محوطهها.
- مدیریت نمایشگاهها (سالانه ، دایمی و ...) در خارج و داخل سازمان.
- طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان (متناسب با سلایق و علایق قشرها).
- تهیه ، تدوین و اجرای تقویم همایشها ، نمایشگاهها و مراسم های داخلی سازمان.
- همکاری در برگزاری مراسم های شادی وغم پرسنل وانتشار پیام های تبریک وتسلیت برای همکاران در سطح درون وبرون سازمان
- تولیدوسفارش ساختآگهیهای تلویزیونی و فیلم های مورد نیاز برای تبلیغ عملكرد و مستندسازیسازمان.
۳ ـ انتشارات
- همکاری درتهیه وتدوین گزارشات ،جزوهها و تهیه مواد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان.
- گردآوری و نشر اطلاعات، اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها ، فعالیتها ، طرحها و برنامهها، باشیوهها و قالبهای مؤثر و مناسب.
- انتشار نشریه داخلی و برون سازمانی .
4ـ سنجش افكار
- سنجش افكار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راه كارهای مناسب به مدیریت.
- طراحی و اجرای نظام گردآوری پیشنهادهای كاركنان به منظور ترغیب كاركنان به مشاركت هرچه مؤثرتر در بهبود جریان امور سازمان.
5- تبلیغات
- طراحی و چاب انواع تبلیغات محیطی اعم از: بنر, پلاکارد, پوستر,استند,بروشورو تراکت
- طراحی پانل های نمایشگاهی
- طراحی و چاب پاپ آپ و کانترهای نمایشگاهی
6- سمعی و بصری
- تصویربرداری از کلیه مراسم ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
- عکاسی از مراسم ها , جشن ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
- تدوین و تهیه کلیپ , تیزر و...
-مستند سازی وارشیو عکس و تصاویر
-تهیه گزارشات تصویری
-ارائه گزارشات مصور به مناسبت های مختلف
- ضبط برنامه های خبری و مصاحبه های رادیو و تلویزیونی
{tab title="مدیریت کیفیت" alias="مدیریت کیفیت"}
{tab title="مدیریت امور سدها و پروژه های خاص" alias="مدیریت امور سدها و پروژه های خاص"}
1- بازاریابی پروژه های بزرگو جدید داخلی و خارجی (مطالعاتی و کنترل کیفیت) شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و سایر کارفرمایان
2- تهیه و تکمیل مدارک ارزیابی کیفی و فنی و فرم های مورد نیاز جهت شرکت در مناقصات و یا ترک تشریفات مناقصه مربوط به پروژه سدها و یا سایر پروژه های بزرگ داخلی و خارجی که لازم است به صورت مدیریت مستقل از استان اداره شود.
3- ارائه پیشنهاد قیمت و ضریب پیشنهادی اخذ شده از مدیران اجرایی سدها جهت شرکت در مناقصات.
4- ماموریت به پروژه ها و بازدید از روند اجرا و برگزاری جلسات کارگاهی با همکاران آزمایشگاه و در صورت لزوم با نمایندگان کارفرما (معاونت اجرایی) و مشاور (دستگاه نظارت) در کارگاه و ارائه گزارش مکتوب.
{/tabs}