دفتر مدیریت کیفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مصمم است جهت رشد، ارتقاء و بهبود نظام کیفیت شرکت و تبدیل نظام کنترل کیفیت به یک نظام مدیریت و تضمین کیفیت با برخورداری از مدیریت دانش محور، نیروی انسانی کارآمد و ساختاری فراگیر با بهرهمندی از ظرفیتهای غنی نرم افزاری و سخت افزاری موجود رسالت خود را در این شرکت بعنوان یک واحد راهبری در راستای تحقق ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در سطح کشور و منطقه با حضوری پایدار و اثربخش در کلیه پروژههای عمرانی ایفاء نماید.
شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی، با بیش از نیم قرن تجربه و با تکیه بر دانش، تجربه و توانمندی کارکنان متخصص و استفاده بهینه از تکنولوژی و تجهیزات به روز، نقش بسزایی در ارتقاء کیفی پروژههای عمرانی کشور داشته و در جهت تحقق توسعه پایدار و صیانت از سرمایههای ملی، منابع و انرژی تلاش مینماید .
در این راستا آزمایشگاه خاک، رعایت الزامات استاندارهای بینالمللی مدیریت کیفیت (ISO9001:2015)، رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO10002:2018)، اندازهگیری و رضایتمندی مشتریان (ISO10004:2018)، ایمنی و بهداشت حرفهای، محیطزیست (HSE-MS) و مدیریت کیفیت آزمایشگاهی (ISO17025:2017) را در راس برنامههای خود قرار داده و خطمشی سیستم مدیریت کیفیت خود را به شرح زیر اعلام مینماید:
مدیریت و کارکنان متعهد میگردند، اهداف فوق را در تمام شئونات کاری مد نظر قرار داده و در جهت بهبود مستمر تمام فرایندها و فعالیتها کوشش نمایند. این خط مشی سالیانه بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
1- ارتقاء سطح فرآیندهای موثر بر کیفیت عملکرد شرکت بمنظور بهبود مستمر و تضمین کیفیت نتایج
2- همکاری ،مشارکت ونظارت درتامین و بهبود زیرساختهای لازم به منظور ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی مطابق استانداردهای ملی و بین المللی در چهارچوب آزمایشگاه مرجع
3- افزایش رضایتمندی کلیه ذینفعان از خدمات آزمایشگاهی و برقراری تعامل سازنده با آنها
1-ایجاد یکپارچگی و استاندارد سازی کلیه فرآیندهای کاری مطابق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت 2- ایجاد وحدت رویه و ارزیابی انطباق کلیه مستندات، روش های اجرایی، اهداف و خط و مشی ها و ... با الزامات سیستم مدیریت کیفیت
3- نظارت ، کنترل و ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت شرکت وآزمایشگاههای فعال در این حوزه
4- تضمین کیفیت خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه با بکارگیری الزامات سیستم مدیریت کیفیت
5- ارتقا و بهبود مستمر کیفیت خدمات آزمایشگاهی در راستای تامین نیازهای ذی نفعان و مشتریان شرکت