کیفیت، رمز توسعه‌ پایدار

کیفیت، رمز توسعه‌ پایدار
سیستم مدیریت کیفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک 1403-08-21 13:39:24

چشم انداز دفتر کيفيت آزمایشگاه خاک:

دفتر مدیریت کیفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مصمم است جهت رشد، ارتقاء و بهبود نظام کیفیت شرکت و تبدیل نظام کنترل کیفیت به یک نظام مدیریت و تضمین کیفیت با برخورداری از مدیریت دانش محور، نیروی انسانی کارآمد و ساختاری فراگیر با بهره‎مندی از ظرفیتهای غنی نرم افزاری و سخت افزاری موجود رسالت خود را در این شرکت بعنوان یک واحد راهبری در راستای تحقق ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در سطح کشور و منطقه با حضوری پایدار و اثربخش در کلیه پروژه‎های عمرانی ایفاء نماید.

 

خط و مشی سیستم مدیریت کیفیت

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، از زیر مجموعه­ های وزارت راه و شهرسازی، با بیش از نیم قرن تجربه و با تکیه بر دانش، تجربه و توانمندی کارکنان متخصص و استفاده بهینه از تکنولوژی و تجهیزات به روز، نقش بسزایی در ارتقاء کیفی پروژه­های عمرانی کشور داشته و در جهت تحقق توسعه پایدار و صیانت از سرمایه‌های ملی، منابع و انرژی تلاش می‌نماید .

در این راستا آزمایشگاه خاک، رعایت الزامات استاندارهای بین‌المللی مدیریت کیفیت (ISO9001:2015)، رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO10002:2018)، اندازه‌گیری و رضایتمندی مشتریان (ISO10004:2018)، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، محیط‌زیست (HSE-MS) و مدیریت کیفیت آزمایشگاهی (ISO17025:2017) را در راس برنامه‌های خود قرار داده و خط‌مشی سیستم مدیریت کیفیت خود را به شرح زیر اعلام می‌نماید:

  • بهبود مستمر اثر بخشی سیستم‌های مدیریت کیفیت
  • افزايش سطح رضايت مندي ذینفعان شرکت
  • ثبت و پیگیری شکایت مشتریان تا حصول نتیجه و تلاش جهت رفع نارضایتی آنان
  • ارتقاء مداوم سطح توانمندي از طریق ارائه آموزش‌های اثربخش و ایجاد انگیزش در کارکنان، مدیریت دانش و اطمینان از به کار گیری پرسنل متخصص و متعهد
  • رعایت اصول زیست محیطی و تعهد به انجام الزامات قانونی مرتبط
  • تعهد به اجرای مدیریت ریسک­، کاهش حوادث، ارتقاء ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان
  • اطمینان از صحت و دقت در انجام آزمون‌ها و کالیبراسیون تجهیزات فنی بر اساس الزامات استاندارد‌های ملي و بين‌المللي
  • افزایش ظرفیت و توان عملیات در ارائه خدمات آزمایشگاهی با بهره گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین و مهندسی فرآیندها
  • افزایش سطح روابط و تعاملات با مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و فعالان تخصصی حوزه خدمات آزمایشگاهی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کشور
  • حرکت در مسیر تعالی شرکت به منظور ارتقاء شاخص‌های عملکردی و بهره‌وری

مدیریت و کارکنان متعهد می‌گردند، اهداف فوق را در تمام شئونات کاری مد نظر قرار داده و در جهت بهبود مستمر تمام فرایندها و فعالیت‌ها کوشش نمایند. این خط مشی سالیانه بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.


اهداف راهبردی دفتر سیستم مدیریت کيفيت:

1- ارتقاء سطح فرآیندهای موثر بر کیفیت عملکرد شرکت بمنظور بهبود مستمر و تضمین کیفیت نتایج

2- همکاری ،مشارکت ونظارت درتامین و بهبود زیرساختهای لازم به منظور ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی مطابق استانداردهای ملی و بین المللی در چهارچوب آزمایشگاه مرجع

3- افزایش رضایتمندی کلیه ذینفعان از خدمات آزمایشگاهی و برقراری تعامل سازنده با آنها


ماموریت دفتر سیستم مدیریت کيفيت:

1-ایجاد یکپارچگی و استاندارد سازی کلیه فرآیندهای کاری مطابق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت 2- ایجاد وحدت رویه  و ارزیابی انطباق کلیه مستندات، روش های اجرایی، اهداف و خط و مشی ها و ... با الزامات سیستم مدیریت کیفیت 
3- نظارت ، کنترل و ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت شرکت وآزمایشگاههای فعال در این حوزه
4- تضمین کیفیت  خدمات آزمایشگاهی  قابل ارائه با بکارگیری الزامات سیستم مدیریت کیفیت

5- ارتقا و بهبود مستمر کیفیت خدمات آزمایشگاهی در راستای تامین نیازهای ذی نفعان و مشتریان شرکت

 

 

 

 خط مشي 1401 page 0001