مراسم راه اندازی آزمایشهای آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ در یزد

1403-10-02 17:36:15 | شناسه : 803 | بازدید : 112

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

استفاده استان های مختلف کشور از ظرفیت‌‌ های آزمایشگاهی آسفالت های میکروسرفیسینگ استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد«داوودکشاورزیان» در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد، در مراسم راه اندازی آزمایش های آسفالت میکرو سرفیسینگ که در محل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد برگزار شد حضور یافت .

در ابتدای مراسم مهندس لاهوتی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به آقای کشاورزیان و هیئت همراه ، استان یزد را جزء محدود استانهای کشور دانستند که مجهز به دستگاههای آزمایشگاهی آسفالت میکرو سرفیسینگ میباشدو استانهای همجوار را پوشش خواهد داد .

آقای جولانی مدیرطرح وتوسعه آزمایشگاههای سه گانه کشور نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص تجهیزات ، روش ها و نیاز به آزمایشهای آسفالت حفاظتی نوین پرداخت.

در ادامه مهندس کشاورزیان با اشاره به اهمیت آزمایشگاه آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ، اظهار کرد: بررسی دقیق و مستمر فرآیند تولید و اجرای آسفالت حفاظتی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های علمی به منظور کسب اطمینان از این موضوع، افزود: در کنار کاهش هزینه اجرای آسفالت، باید دنبال محصولاتی باشیم که عمر مفید و مناسبی داشته باشند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: نگهداری تعداد بیشتر راههای کشور با استفاده از آسفالت میکروسرفیسینگ که هزینه ای معادل نصف اجرای آسفالت گرم را دارد، راه صرفه جویی در هزینه نگهداری راه های کشور را برای ما هموار می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: امیدواریم از این پس استان‌های مختلف کشور از ظرفیت آزمایشگاهی آسفالت حفاظتی استان یزد استفاده کنند.

شایان ذکر است، داوود کشاورزیان در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد، از پروژه های در حال ساخت از جمله ساختمان مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، ساختمان پلیس راه محور یزد کرمان و آسفالت میکروسرفیسینگ تفت یزد و آسفالت سطحی محور یزد خاتم، بازدید بعمل آورد.

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در این مراسم با اشاره به شرایط اعتباری و تخصیص های موجود در کشور، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم راه ها را با روش‌های قدیم و با آسفالت های گرم و ضخیم نگهداری کنیم.

وی افزود: در استان یزد 4600 کیلومتر راه وجود دارد و اگر با فرض اینکه آسفالت بسیار خوبی در گذشته ایجاد شده باشد و عمر آن حداقل هفت و حداکثر 10 سال در نظر گرفته شود، ما باید بتوانیم سالانه 600 کیلومتر راه را به صورت دوره‌ای نگهداری کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان یزد در ادامه با اشاره به نیاز بیش از 100 میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان، گفت: با توجه به شرایط کنونی امکان تامین چنین اعتبار و تخصیصی وجود ندارد.

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساس بودن آسفالت حفاظتی، تصریح کرد: اگر در زمینه اجرای این آسفالت دقت لازم انجام شود کیفیتی کمتر از آسفالت ضخیم نخواهد داشت.

این مقام مسئول استفاده از روش‌های نوین اجرای آسفالت های مناسب را از جمله اقدامات ضروری برای مدیریت شرایط اعتباری امروز دانست و بیان کرد: کاهش هزینه‌ها، تسریع در روند اجرا و برخورداری از عمر مفید مطلوب از جمله ویژگی‌های استفاده از آسفالت‌های نوین، نظیر میکروسرفیسینگ است.

وی با بیان این که قطعاً کشورهای مختلف دنیا نظیر آلمان و فرانسه راه‌های خود را با روش‌ آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ نگهداری می‌کنند، تأکید کرد: متأسفانه در ایران راه‌ها به ویژه راه‌های کم ترافیک بسیار پرهزینه نگهداری می‌شوند. و ما باید به دنبال کاهش هزینه های نگهداری با استفاده از روش های پیشگیرانه حفاظتی باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه قواعد نگهداری از راه‌های ایران متناسب با شرایط آب و هوای این کشور تدوین و تهیه نشده است، گفت: امیدواریم با تأمین دستگاه‌های مورد نیاز در استان و همچنین انجام تحقیق و پژوهش‌های در دستور کار، از نظر کیفیت، هر چه بیشتر و بهتر آسفالت حفاظتی را ارتقاء دهیم.

استان
نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: