1402-03-21 07:57:45 | شناسه : 3385 | بازدید : 145
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: دور پنجم اسکن و پایش معابر شهری شهر تهران به درخواست سازمان مشاورفنی و مهندسی شهر تهران و همکاری موثر کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال آغاز شد و با توجه به اینکه معابر اصلی شهر تهران پر ترافیک است، مهندسین این دفتر با برنامهریزی دقیق و تلاش مضاعف موفق شدند در روزهای تعطیل اقدام به اسکن معابر شهر کنند.
اصلانزاده با بیان اینکه تا کنون 80 درصد معابر شهر تهران پایش شده است افزود: این اداره کل موفق شده است در دور پنجم پایش معابر شهر تهران بیش از 4 هزار کیلومتر- خط را در شهر تهران (با استفاده از تجهیزات منحصربفردخود ) برداشت میدانی، تحلیل و پردازش کند .
وی ادادمه داد: در این دوره از بردشت با به کارگیری توان علمی و فناورانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حدود 50 درصد کاهش هزینه برای نگهداری و روسازی معابر تهران به همراه خواهد داشت.
وی افزود: معابر شهری تهران در حدود 4 هزار و 800 کیلومتر خط است که پیش بینی میشود بزودی کار اسکن و پایش با بهره گیری از سامانه PMS به پایان برسد.
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه فرایند مطالعات انجام شده در شهر بزرگ تهران با پیشرفت بسیار مطلوبی همراه بوده خاطر نشان کرد: پیش بینی میشود، اطلاعات حاصل از مطالعات مذکور در قالب گزارشهای مدیریتی، نقشههای اجرایی(رویکردهای نگهداری جاری، پیشگیرانه، بهسازی و ...)، در مسیرهای قطعهبندی شده و به تفکیک مناطق 22 گانه، همراه با برآورد مالی احجام عملیات نگهداری، طی ماههای آینده تهیه و پس از بارگذاری در سامانه web- GIS مدیریت روسازی معابر شهر تهران، در اختیار کارفرما قرار گیرد.
اصلانزاده در پایان گفت: با توجه به مزیتهای اثبات شده بهره گیری از این سامانه و فناوری ، این آمادگی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به نیاز فنی کلیه متولیان نگهداری راهها و معابر اعم از شهرداریها بالاخص در کلان شهرها و آزاد راههای بخش خصوصی و ... در سراسر کشور وجود دارد.