1402-07-10 13:26:30 | اخبار | شناسه : 3354 | بازدید : 205
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت شهر شیراز هفمین شهر از شهرهای کشور است که برای روسازی آسفالت معابری شهری خود از خدمات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی آسفالت استفاده میکند.
: طبق قرارداد منعقد شده با شهردای شیراز دور نخست پایش وضعیت روسازی معابر شهری شهر شیراز هم اکنون آغاز شده است و قرار است بیش از یک هزار و 100 کیلومتر- خط از معابر این شهر، توسط کارشناسان زبده و با دستگاه RSP پروفیلسنج سطح راه ، اطلاعات خرابی معابر شهر شیراز برداشت شود.
اصلانزاده اضافه کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعهای از ابزارها و روشهایی است که به تصمیمگیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راههای کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینههای چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک میکند. این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام، عملی میشود. در این صورت به طور خودکار هزینههای بهرهبرداران راه نیز (شامل: مصرف سوخت، استهلاک خودرو و ...) کاهش مییابد.
وی ادامه داد: همزمان با پایش وضعیت روسازیهای مورد مطالعه و در ادامه آن، نسبت به تحلیل و پردازش دادهها، تعیین شاخصهای کمی و کیفی پ و ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت آسفالت
اقدام می شود.
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: در ارزیابی و تحلیل وضعیت روسازی ، شاخص وضعیت خرابیهای سطح روسازی (PCI)، شاخص ارزیابی ناهمواری (IRI)، تعیین مشخصات هندسی مسیر، مقادیر بودجههای مورد نیاز اولویتبندی شده و در اختیار کارفرما قرار می گیرد .