1401-11-08 16:39:07 | اخبار | شناسه : 3157 | بازدید : 219
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، پیشرو در ارائه خدمات مهندسی در حوزه مدیریت دارایی زیرساختهای حمل و نقل و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در ارتقای کیفیت راههای کشور است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این دفتر با بهرهگیری از دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و در اختیار داشتن تجهیزات به روز و منحصربفرد، نقش تاثیرگذاری در راستای تحقق سیاستها و برنامههای مدیریت دارایی زیر ساختهای حمل و نقل در حوزههای مدیریت روسازی راههای درون شهری و برون شهری (PMS)، سطوح پروازی فرودگاه (APMS)، ابنیه فنی راه در سطح شبکه و پروژه در سراسر کشور ایفا میکند.
اصلانزاده افزود: این دفتر با همکاری و هماهنگی متولیان نگهداری راهها در کشور همانند سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شهرداریها و ... موفق شده تاکنون وضعیت روسازی شبکه راههای شریانی کشور را در 3 دوره، شبکه راههای فرعی را در 2 نوبت و معابر بزرگراهی شهر تهران را در 4 نوبت با استفاده از دستگاههای پیشرفته ارزیابی وضعیت روسازی پایش کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر این دفتر دور اول پایش وضعیت روسازی معابر دورن شهری را با همکاری شهرداری شهرهای تهران، زنجان، قم، مشهد و البرز را به اتمام رسانده و نتایج تحلیل و نقشههای اجرایی را در اختیار کارفرمایان قرار داده است.
اصلانزاده اضافه کرد: این اداره کل موفق شده است در حوزه روسازی سطوح پروازی فرودگاه، وضعیت باربری و ناهمواری باند پرواز 29 چپ فرودگاه بینالمللی مهرآباد را حین انجام عملیات بهسازی باند مذکور ارزیابی کرده و نتایج آن را مطابق با استانداردهای داخلی و بینالمللی در اختیار متقاضی قرار داده تا ادامه عملیات بهسازی باند پرواز با مشکل مواجه نشود.
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به روشها و تجهیزات منحصربفرد پایش وضعیت روسازی در این شرکت اشاره کرد و گفت: اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با استفاده از دستگاه F/HWD به منظور ارزیابی ظرفیت باربری روسازی راه و فرودگاه، دستگاه اسکنر سطح جاده مجهز به سیستم اندازهگیری لیزری خودکار خرابیها، RSP به منظور ارزیابی ناهمواری سطح روسازی ، قادر است با سرعت بالا، بدون ایجاد اختلال در ترافیک عبوری، حداقل تخریب در عملیات میدانی و ارائه نتایج در کوتاهترین زمان ممکن، اقدامات موثری در زمینه ارزیابی وضعیت روسازی در سطح شبکه و سطح پروژه به متولیان راه و فرودگاه کشور ارائه کند.
اصلانزاده تصریح کرد: این دفتر با داشتن دستگاه ژئوالکتریک 96 کاناله با مکانیزم تزریق جریان الکتریکی به داخل زمین و اندازهگیری پتانسیل الکتریکی در فواصل منظم، اطلاعات مفیدی از وضعیت زیرسطحی در اختیار کارشناسان ژئوتکنیک و زمین شناسان قرار میدهد.
اصلانزاده به خدمات مهندسی قابل ارائه توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اشاره کرد و گفت: این دفتر در ارزیابی سطح شبکه به بررسی کلی وضعیت روسازی و پیشبینی هزینه مورد نیاز برای نگهداری آن در سطح مطلوب میپردازد در این راستا شناسنامه محورها، خصوصیات عملکردی محورها، تعیین نوع سیاست نگهداری) پیشگیرانه، بهسازی و بازسازی( در شبکه راه و قطعهبندی محورها و تخمین هزینههای مورد نیاز عملیات و نقشههای اجرایی از جمله خدمات دیگر دفتر مهندسین مشاور در این حوزه است.
وی همچنین به دیگر خدماتی که توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه می شود اشاره کرد و گفت: ارزیابی در سطح پروژه شامل مطالعه جامع وضعیت روسازی و طرح بهسازی روسازی راه، ارزیابی خرابی سطحی روسازی، تعیین ناهمواری روسازی راه در پروژههای تحویل راههای جدید یا بهسازی شده، ارزیابی ظرفیت باربری سطوح پروازی، ارزیابی ناهمواری سطوح پروازی، استفاده از روشهای ژئوفیزیکی مانند رادار نفوذی زمین(GPR) و مقاومت ویژه الکتریکی از جمله خدمات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این حوزه است.
وی با اشاره به استمرار تحقیق و توسعه در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توانمندی ، تخصص و پشتکار جوانان همکار در این شرکت دانش بنیان ، موفق به پیادهسازی سامانه های مدیریت روسازی معابر درون شهری در بستر GIS، مدیریت روسازی فرودگاه (APMS) و توسعه اپلیکیشنهای کاربری برداشت اطلاعات وضعیت روسازی شده ایم که بروز رسانی آنها بصورت مستمر در این شرکت در حال انجام است .