کیفیت، رمز توسعه‌ پایدار

کیفیت، رمز توسعه‌ پایدار

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک/ ارزیابی وضعیت روسازی 1000 کیلومتر-خط از معابر درون شهری کرج توسط اسکنرهای لیزری آغاز شد

1401-05-29 12:31:49 | اخبار | شناسه : 3044 | بازدید : 876

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک/ ارزیابی وضعیت روسازی 1000 کیلومتر-خط از معابر درون شهری کرج توسط اسکنرهای لیزری آغاز شد

اسکن، تجزیه و تحلیل یک‌هزار کیلومتر- خط از معابر درون شهری، شهر کرج توسط اسکنرهای لیزری پیشرفته شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز و در گام نخست بیش از 200 کیلومتر از روسازی معابر شهر کرج پایش شد.

 

 

aslanzadeh 4 


به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی‌راه‌ها شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: ارزیابی وضعیت روسازی معابر شهری شهر کرج در استان البرز با هدف تشخیص انواع خرابی‌های سطحی، ترک‌ها، چاله‌ها، شیار افتادگی و بهسازی این معابر با استفاده از دستگاه منحصربفرد و پیشرفته اسکنر جاده‌ای توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شده است.

 

اصلانزاده گفت: اسکن این معابر به درخواست شهرداری کرج و توسط اداره کل مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شده و با توجه به ترافیک شهری این کلان شهر، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سرعت و دقت معابری که اولویت نخست را دارد اسکن و داده‌های جمع‌آوری شده را در اختیار شهرداری کرج به عنوان کارفرما قرار خواهد داد.

 

وی اضافه کرد: اسکن معابر شهر کرج با دستگاه اسکنر LCMS در حال انجام بوده و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پایش معابری شهری، شهرهای مشهد، قم، زنجان و تهران نیز پیش از این نقش آفرین بوده است.

 

 

aslanzadeh 2

 

 

eskaner.jpg

 

 

اصلانزاده با بیان اینکه این دستگاه از طریق پرتو افکن‌های لیزری خطی و دوربین‌هایی با سرعت بالا معابر را اسکن و اطلاعات آن را برداشت می‌کند، افزود: انجام این پروژه فنی و مهندسی در راستای پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی معابر طراحی شده و با اکسن سطح معابر اطلاعات دقیقی از وضعیت رویه و زیر سازی آسفالتی به دست می‌آید که دقت کار در شناسایی خرابی‌های معابر سطح شهر را افزایش داده و راهکار مناسبی برای بهسازی خرابی‌های معابر شهر ارائه می‌دهد که با تحلیل و ارزیابی آن می‌توان اطلاعات دقیقی از سطح خرابی آسفالت و هزینه‌های مورد نیاز بهسازی آن بدست آورد.

 

aslanzadeh 5

 

 

نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: