1401-01-24 10:18:03 | اخبار | شناسه : 3017 | بازدید : 1114
کتاب سیستم مدیریت کیفیت رضایتمندی مشتریان " راهنمای اندازه گیری و پایش رضایت مشتری" استاندارد ISO/ FDIS 100004: 2018 به همت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، این کتاب در 8 فصل و 63 صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی شامل نمودار، جداول و شاخصههای مفهومی است که با تالیف و ترجمه فرشید کریمی درویی در فروردین امسال منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
فرشید کریمی مدیر دفتر برنامهريزي و بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درباره این کتاب گفت: یکی از روشهایی که به منظور اندازهگیری و پایش رضایتمندی مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد، استاندارد بین المللی ISO 100004: 2018 است که کمک موثری در ایجاد تعامل با مشتریان و توسعه فضای تجاری فراهم میآورد.
کریمی با اشاره به هدف اصلی در اندازهگیری و پایش رضایتمندی مشتریان افزود: تصویری که مشتری در ذهن خود از سازمان درست میکند و نیز بررسی جایگاه آن سازمان در میان رقباء و هدفگذاری استراتژیک سازمان در جهت بهبود و تعالی است و این مفهوم با خط مشیهای تولیدی و خدماتی سازمان مرتبط است و بخش مهمی از سیستم مدیریت کیفیت را در سازمانها و شرکتها تشکیل میدهد.
وی ادامه داد: تحقیقات نشان میدهد که پایش مستمر سطح رضایتمندی مشتریان و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه راز ماندگاری و توسعه سازمانها در فضای رقابتی موجود بوده و سازمانها و نهادهای دولتی از این موضوع مستثنا نیستند و تنها نوع مشتریان متفاوت میباشند و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان آنان علاوه بر افزایش طول عمر حیات آن سازمان، رضایتمندی جامعه از حاکمیت را نیزدر پی خواهد داشت.
مدیر دفتر برنامهريزي و بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطر نشان کرد: این شرکت برای اخد گواهینامه سطح رضایتمندی مشتریان در سطح ستاد و استانها در خرداد ماه امسال ممیزی خواهد شد و کتاب حاضر میتواند راهنمای مناسبی برای استانها، شعبات و سازمانهایی باشد که خواهان دریافت این گواهینامه هستند.