کیفیت، رمز توسعه‌ پایدار

کیفیت، رمز توسعه‌ پایدار

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفت؛ 24000 کیلومتر از سطح روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور پایش شد

1400-12-22 10:30:44 | اخبار | شناسه : 2986 | بازدید : 951

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفت؛ 24000 کیلومتر از سطح روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور پایش شد

پایش 24 هزار کیلومتر از شبکه راه‌های فرعی کشور در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان، چهارمحال و‌ بختیاری، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، سمنان، گلستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان ‌جنوبی توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به پایان رسید.

  

ahmadniya 00

 


به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، فرهاد احمد‌‌نیا سرپرست معاونت فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه: پایش بیش از 60 درصد وضعیت روسازی شبکه راه‌‌های فرعی کشور به پایان رسیده است؛ گفت: دور دوم پایش وضعیت روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور از آبان امسال آغاز شده که بر اساس قراداد منعقده با سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، 40 هزار کیلومتر از شبکه راه‎های فرعی کشور توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همکاری با این سازمان پایش خواهد شد.

 

احمد‌نیا با اشاره به اینکه تا کنون 60 درصد از وضعیت روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور پایش شده است افزود: پایش راه‌های فرعی کشور هر 4 سال یک بار و پایش راه‌های اصلی هر 2 سال یک بار ارزیابی و تحلیل می‌شود.

 

وی در خصوص نحوه فرایند پایش وضعیت روسازی راه‌ها گفت: این فرآیند از طریق اعزام دو اکیپ، شامل کارشناسان زبده و دستگاه پروفیل‌سنج سطح راه RSP Road Surface Profiler )) با اتخاذ برنامه‌ریزی مدون انجام می‌شود.

 

احمدنیا با اشاره به مزایای بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌های کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند.

 

وی ادامه داد: این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام ، بدست می‌آیدکه در این صورت به طور خودکار هزینه‌های بهره‌برداران راه شامل مصرف سوخت، استهلاک خودرو و ... کاهش می‌یابد.

 

احمدنیا با اشاره به مراحل پایش وضعیت روسازی شبکه راه‌ها تصریح کرد: هم‌زمان با پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه نسبت به تحلیل و پردازش داده‌ها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی نظیر شاخصهای PCI ، IRI و ... ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت شبکه راه‌های فرعی کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه Web-GIS مربوطه اقدام می‌شود.

 

وی ادامه داد: با اطلاعات جمع‌ آوری شده از این پایش می توان دید کاملی نسبت به ارزیابی و تحلیل وضعیت روسازی شامل شاخص وضعیت خرابی‌های سطح روسازی (PCI)، شاخص ارزیابی ناهمواری (IRI)، تعیین مشخصات هندسی مسیر، مقادیر بودجه‌های مورد نیاز در سطوح مختلف کشور، استان، شهرستان، بخش و محور، اولویت‌بندی محورها در سطوح مختلف با بودجه محدود و ... بدست آورد.

 

نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: