1400-08-04 09:11:00 | اخبار | شناسه : 2886 | بازدید : 1762
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال، یک هزار و 500 کیلومتر- خط شامل 9 پروژه آسفالتی تازه تاسیس در کشور توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد تعیین شاخص بینالمللی ناهمواری (IRI) راه قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، فرهاد احمدنیا گفت: وضعیت ناهمواری روسازی راهها، تاثیر زیادی در کیفیت سواریدهی راه دارد که با استفاده از دستگاه RSP مقدار ناهمواری روسازی در امتداد چرخ چپ و راست بر اساس شاخص IRI (شاخص بین المللی ناهمواری راه) و RN (شاخص راحتی رانندگی) محاسبه میشود.
احمدنیا با اشاره به اینکه از این شاخص میتوان برای تحویل راههای تازه ساز و یا روکش شده استفاده شود اضافه کرد: در این خصوص حدودی برای شاخص IRI توسط شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل تدوین شده است.
وی ادامه داد: در این راستا، دفتر مهندسین مشاور شرکت سهامی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، طی ماههای گذشته، با بکارگیری دو دستگاه RSP 2 لیرزی، مبادرت به ارزیابی شاخص بینالمللی ناهمواری در 9 پروژه روسازی آسفالتی جدید احداث شده در سطح راههای کشور کرده است.
احمدنیا با بیان اینکه ارزیابی شاخص بینالمللی ناهمواری (IRI)، راه این پروژهها به پایان رسیده است گفت: این 9 پروژه عبارتند از محور واریانت چاه اسماعیل به طول 9 کیلومتر- خط، کنارگذر سرپل ذهاب به طول 20 کیلومتر- خط، محور میاندوآب-کرمانشاه ( قطعات 6 و9) به طول 44 کیلومتر- خط، کنارگذر ساوه- بوئین زهرا به طول 85 کیلومتر- خط، محور هراز ( محدوده پلور) به طول 5 کیلومتر- خط، محورهای منتخب استان قم ( گزارش اول) به طول 179 کیلومتر خط، آزادراه ارومیه- تبریز ( قطعات 2 و4) به طول 172 کیلومتر- خط، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) به طول 933 کیلومتر- خط و پروژه بازیافت سرد محور نائین- اردستان به طول 20 کیلومتر- خط از جمله پروژههایی هستند که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آنها نقش آفرینی ویژهای داشته است.